Kun vuosi vaihtui, alkoi tämänkin puutarhamummun kännykkään tulvia soittoja entistä kiivaampaan tahtiin erilaisista lehtitaloista jo monesta muusta suoraan markkinoivista paikoista. En tykkää yhtään sellaisesta tuputtamisesta ja kun tiedän, että nuo soittajat ovat kuitenkin tekemässä työtään, josta he saavat elantonsa, tulee ihan surullinen mieli. Jos olen oikeassa, luulen, he saavat lisäansiota ensinnäkin siitä, kun uhri kuitenkin kuuntelee tuon ”ihmeellisen edullisen ja kannattavan” lehtitilauspuheen (siis keskusteluajan pituudesta) ja tietenkin myös siitä, jos tilaus toteutuu. Huonoin vaihtoehto puhelinmyyjälle on se, että uhri lopettaa puhelun heti alkuunsa. Siksi olen yrittänyt kiltisti kuunnella jonkin aikaa ja sitten kun saan suunvuoron, kerron että ”kiitos vaan soitosta, mutta en tilaa mitään”.
Kun eilen tuli kymmenen minuutin sisään kaksi soittoa, etsin netistä numeron, johon ilmoittaa puhelinmyynnin estosta. Minulla oli se ennen aikaan jääkaapin ovessa tallessa, mutta sitten numero vaihtui ja luulin, että esto muuttui maksulliseksi, niitäkin kun on. Naapurilta kuitenkin onneksi kuulin, että maksuton, kolme vuotta kerrallaan kestävä esto kyllä löytyy, vaikkapa täältä klik.
Kun soitat tuohon numeroon 060013404, niin automaatti vastaa. Se kysyy, haluatko estää puhelinmyynnin ja sinun täytyy vain sanoa ääneen, että ”kyllä”. Valmista tuli, kolmeksi vuodeksi. Noin viikon kuluttua pitäisi tällä mumulla – ja papallakin – rauhoittua! Ja sen myyntipalkkion suremisen jätän nyt mielestäni.
Kiitos tästä! Ihan täyrelline ajootus. Oli aamunavetas puhetta asiasta.
No sepäs sattui!
Kiitos tästä numerosta,soitan heti!Minulle soitetaan joskus montakin kertaa päivässä!
No olipas hyvä, että laitoin blogiin!
Mitä nopeammin katkasee puhelun,aina parempi myyjälle,koska tuttavalla ainakin työnantaja nosti möykän puheluiden kestosta,kun ei mitään saanut myityä.Eihän se soittaminenkaan ilmasta ole.
Ahaa, se on sitten nykyisin näin. Sukulaispoika oli aikoinaan tuossa hommassa ja silloin oli tilanne hänen kertomansa mukaan toinen.